PPC reklamný systém

PPC reklamný systém je internetový inzertný systém, ktorý umiestňuje reklamné odkazy svojich inzerentov ako kontextovú reklamu v obsahovej sieti svojich spolupracujúcich web stránok alebo ako uprednostňované výsledky vyhľadávania v partnerských katalógoch a web stránkach partnerov, obsahujúcich vyhľadávanie.

V PPC systéme si inzerent zadáva svoj reklamný odkaz, volí kľúčové slová a nastavuje cenu za klik, ktorú je za jednotlivé kľúčové slová ochotný zaplatiť. PPC systém mu potom na základe porovnania ceny kľúčových slov s konkurenciou pridelí jednu z reklamných pozícii a začne zobrazovať jeho reklamný odkaz.

Počet reklamných pozícii je v každom PPC systéme obmedzený a umiestnenie v ňom je vždy závislé od ochoty inzerenta zaplatiť za kliknutie súvisiace s konkrétnym kľúčovým slovom viac, či menej peňazí. Toto je potom porovnávané s konkurenciou a na základe porovnania je pridelená inzerentovi reklamná pozícia. ( v systéme Google AdWords je zohľadnená aj relevancia reklamného odkazu k požiadavke, ktorú užívateľ hľadá )

V PPC reklamnom systéme platí inzerent len za kliknutie užívateľa na jeho reklamný odkaz. Teda je tu použitý cenový model CPC, ceny za klik. Počet zobrazení reklamného odkazu nemá vplyv na cenu.

PPC reklamný systém rovnako za každé kliknutie odmeňuje aj majiteľov a tvorcov obsahu web stránok, na ktorých sú reklamné odkazy systému uverejňované.

Na Slovensku sú najznámejšími PPC reklamnými systémami medzinárodný Google AdWords a Etarget.

späť na hlavnú stránku slovníka

P - pojmy začínajúce písmenom P


logo-1 logo-1 logo-1 logo-1 logo-1 Ak sa Vám náš projekt páči, budeme radi, ak nás podporíte pridaním ikonky cookie.sk na Vašu web stránku. Pomôžete nám tým šíriť užitočné informácie z cookie.sk k ďaľším ľuďom. Ako pridať ikonku?.